Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання
Затверджені наказом МОН україни №371 від 5.05.2008 року
Оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання здійснюється у двох аспектах: оцінюється рівень оволодіння теоретичними знаннями та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність до застосування вивченого матеріалу під час виконання практичних робіт. Критерії, за якими здійснюється оцінювання навчальних досягнень учнів мають комплексний характер. До них належить: рівень застосування знань та умінь в практичній роботі; уміння користуватися різними видами конструкторсько-технологічної документації та іншими джерелами інформації; дотримання технічних вимог у процесі виконання робіт (якість виробу); уміння організовувати робоче місце і підтримувати порядок на ньому в процесі роботи; рівень сформованості трудових прийомів і умінь виконувати технологічні операції; дотримання правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог; дотримання норм часу на виготовлення виробу; рівень самостійності у процесі організації і виконанні роботи (планування трудових процесів, самоконтроль і т.п.), виявлення елементів творчості.
І. Початковий
1 - Учень (учениця) може розпізнавати деякі об’єкти вивчення
(матеріали, моделі, схеми тощо) та називає їх (на побутовому рівні);
знає правила безпеки при роботі в навчальних майстернях
2 - Учень (учениця) описує деякі технологічні об’єкти; розпізнає інструменти та обладнання для виконання практичних робіт
3 - Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення
(обізнаний з деякими технологічними поняттями); може використовувати за
призначенням робочі інструменти та обладнання
II. Середній
4 - Учень (учениця) знає окремі факти, що стосуються технологічних об’єктів; виконує елементарні прийоми роботи інструментом
5 - Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя;
може виконувати окремі операції; дотримується послідовності
виготовлення виробу; володіє прийомами роботи інструментом
6 - Учень (учениця) самостійно відтворює значну частину навчального
матеріалу; дотримується технології виготовлення виробу; з допомогою
учасників проекту і учителя виконує завдання , що стосуються певних
етапів проектної діяльності
III. Достатній
7 - Учень (учениця) самостійно і логічно відтворює фактичний і
теоретичний матеріал; виконує практичну роботу відповідно до інструкцій
вчителя; з допомогою учасників проекту і учителя виконує завдання , що
стосуються усіх етапів проектної діяльності
8 - Учень (учениця) виявляє розуміння навчального матеріалу, наводить
приклади; може самостійно обирати конструктивні елементи виробу;
раціонально організовує робоче місце
9 - Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує набуті
знання і уміння у стандартних ситуаціях; може самостійно та
обґрунтовано обирати конструктивні елементи виробу
IV. Високий
10 - Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями та уміннями і
застосовує їх у нестандартних ситуаціях; з допомогою учасників проекту
і учителя проектує та виконує всі види запланованих робіт
11 - Учень (учениця) володіє глибокими знаннями і навичками з предмета,
аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях, знаходить і
аналізує додаткову інформацію; самостійно проектує та виконує всі види
запланованих робіт, допускаючи при цьому незначні відхилення у
технологічних операціях
12 - Учень (учениця) має системні знання та навички з предмета, свідомо
використовує їх, у тому числі, у проблемних ситуаціях; самостійно
проектує та виконує, використовуючи відповідні технології, всі види
запланованих робіт