Критерії оцінювання навчальних досягнень з іноземних мов
Критерії оцінювання навчальних досягнень з іноземних мов
Затверджені наказом МОН україни №371 від 5.05.2008 року
Основними видами оцінювання з іноземної мови є поточне, тематичне,
семестрове, річне оцінювання та підсумкова державна атестація.
Більшість прийомів поточного оцінювання спрямовано на детальну
перевірку окремих параметрів мови або вмінь мовлення, яких щойно
навчили, тематичне оцінювання проводиться на основі поточного
оцінювання і виставляється єдиний тематичний бал. Під час виставлення
тематичного балу результати перевірки робочих зошитів не враховуються.
Семестрове оцінювання з іноземної мови проводиться один раз наприкінці
семестру за чотирма видами мовленнєвої діяльності (аудіювання,
говоріння, читання, письмо).
Аудіювання* I. Початковий
1 - Учень (учениця) розпізнає на слух найбільш поширені слова у мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
2 - Учень(учениця) розпізнає на слух найбільш поширені словосполучення у мовленні, яке звучить в уповільненому темпі
3 - Учень (учениця) розпізнає на слух окремі прості непоширені речення
і мовленнєві зразки, побудовані на вивченому мовному матеріалі в
мовленні, яке звучить в уповільненому темпі II. Середній
4 - Учень (учениця) розпізнає на слух прості речення, фрази та
мовленнєві зразки, що звучать у нормальному темпі. В основному розуміє
зміст прослуханого тексту, в якому використаний знайомий мовний матеріал
5 - Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі
6 - Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі
невеликих за обсягом текстів, побудованих на вивченому мовному
матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення
яких можна здогадатися
III. Достатній
7 - Учень (учениця) розуміє основний зміст поданих у нормальному темпі
текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які містять певну
кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися,
сприймає більшу частину необхідної інформації, надану в вигляді
оціночних суджень, опису, аргументації
8 - Учень (учениця) розуміє основний зміст стандартного мовлення у
межах тематики ситуативного мовлення яке може містити певну кількість
незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. В основному
сприймає на слух експліцитно надану інформацію
9 - Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити
певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а
також сприймає основний зміст повідомлень та фактичну інформацію,
надану у повідомленні
IV. Високий
10 - Учень (учениця) розуміє основний зміст мовлення, яке може містити
певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, а
також основний зміст чітких повідомлень різного рівня складності
11 - Учень (учениця) розуміє тривале мовлення, яке може містити певну
кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Вміє
знаходити в інформаційних текстах з незнайомим матеріалом необхідну
інформацію, надану в вигляді оціночних суджень, опису, аргументації
12 - Учень (учениця) розуміє тривале мовлення й основний зміст
повідомлень, сприймає на слух надану фактичну інформацію у повідомленні * Обсяг тексту, рівень складності, лексична
та граматична наповнюваність, тематика текстів формуються вчителем
відповідно до Програмових вимог, для кожного етапу навчання та типу
навчального закладу;
Читання* I. Початковий
1 - Учень (учениця) вміє розпізнавати та читати окремі вивчені слова на основі матеріалу, що вивчався
2 - Учень (учениця) вміє розпізнавати та читати окремі вивчені словосполучення на основі матеріалу, що вивчався
3 - Учень(учениця) вміє розпізнавати та читати окремі прості непоширені речення на основі матеріалу, що вивчався
II. Середній
4 - Учень (учениця) вміє читати вголос і про себе з розумінням
основного змісту тексти, побудовані на вивченому матеріалі. Уміє
частково знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень за
умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал
5 - Учень (учениця) вміє читати вголос і про себе з розумінням
основного змісту тексти, які можуть містити певну кількість незнайомих
слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє частково знаходити
необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису за умови, що в
текстах використовується знайомий мовний матеріал
6 - Учень/учениця вміє читати з повним розумінням тексти, які можуть
містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна
здогадатися. Уміє знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних
суджень, опису, аргументації за умови, що в текстах використовується
знайомий мовний матеріал
III. Достатній
7 - Учень (учениця) вміє читати з повним розумінням і тексти, які
містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна
здогадатися; уміє знаходити потрібну інформацію в текстах
інформативного характеру
8 - Учень (учениця) вміє читати з повним розумінням тексти, які містять
певну кількість незнайомих слів, знаходити і аналізувати потрібну
інформацію
9 - Учень (учениця) вміє читати з повним розумінням тексти,
використовуючи словник, знаходити потрібну інформацію, аналізувати її
та робити відповідні висновки
IV. Високий
10 - Учень (учениця) вміє читати з розумінням основного змісту тексти,
аналізує їх, розуміє прочитаний текст, встановлюючи логічні зв’язки
всередині речення та між реченнями
11 - Учень (учениця) вміє читати тексти, аналізує їх і робить власні
висновки, розуміє логічні зв’язки в рамках тексту та між його окремими
частинами
12 - Учень (учениця) вміє читати тексти, аналізує їх і робить висновки,
порівнює отриману інформацію з власним досвідом. В повному обсязі
розуміє тему прочитаного тексту різного рівня складності * Обсяг, тематика, характер текстів для
читання визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог для
кожного етапу навчання та типу навчального закладу.
Говоріння* I. Початковий
1 - Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені слова, проте не
завжди адекватно використовує їх у мовленні, допускає фонематичні
помилки
2 - Учень (учениця) знає найбільш поширені вивчені словосполучення,
проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні, допускає
фонематичні помилки
3 - Учень (учениця) використовує в мовленні прості непоширені речення з
опорою на зразок, має труднощі у вирішенні поставленого комунікативного
завдання в ситуаціях на задану тему, допускає фонематичні помилки
II. Середній
4 - Учень (учениця) вміє в основному логічно розпочинати та
підтримувати бесіду, при цьому використовуючи обмежений словниковий
запас та елементарні граматичні структури. На запит співрозмовника дає
елементарну оціночну інформацію, відображаючи власну точку зору
5 - Учень (учениця) вміє в основному логічно побудувати невеличке
монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, допускаючи незначні
помилки при використанні лексичних одиниць. Всі звуки в потоці мовлення
вимовляються правильно
6 - Учень (учениця) упевнено розпочинає, підтримує, відновлює та
закінчує розмову у відповідності з мовленнєвою ситуацією. Всі звуки в
потоці мовлення вимовляються правильно
III. Достатній
7 - Учень (учениця) вміє зв’язно висловлюватися відповідно до
навчальної ситуації, малюнка, робити повідомлення з теми, простими
реченнями передавати зміст прочитаного, почутого або побаченого,
підтримувати бесіду, ставити запитання та відповідати на них
8 - Учень (учениця) вміє логічно висловитися у межах вивчених тем
відповідно до навчальної ситуації, а також у зв’язку зі змістом
прочитаного, почутого або побаченого, висловлюючи власне ставлення до
предмета мовлення; уміє підтримувати бесіду, вживаючи короткі репліки.
Учень в основному уміє у відповідності з комунікативним завданням
використовувати лексичні одиниці і граматичні структури, не допускає
фонематичних помилок
9 - Учень (учениця) вміє логічно висловлюватися у межах вивчених тем,
передавати основний зміст прочитаного, почутого або побаченого,
підтримувати бесіду, вживаючи розгорнуті репліки, у відповідності з
комунікативним завданням використовує лексичні одиниці і граматичні
структури, не допускає фонематичних помилок
IV. Високий
10 - Учень (учениця) вміє без підготовки висловлюватися і вести бесіду
в межах вивчених тем, використовує граматичні структури і лексичні
одиниці у відповідності з комунікативним завданням, не допускає
фонематичних помилок
11 - Учень (учениця) вміє логічно і в заданому обсязі побудувати
монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, використовуючи
граматичні структури і лексичні одиниці у відповідності до
комунікативного завдання, не допускаючи при цьому фонематичних помилок
12 - Учень (учениця) вміє вільно висловлюватись та вести бесіду в межах
вивчених тем, гнучко та ефективно користуючись мовними та мовленнєвими
засобами *Обсяг монологічного висловлювання та
кількість реплік у діалогічному мовленні, характер і тематика, лексична
і граматична наповнюваність визначаються вчителем відповідно до
Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу навчального
закладу.
Письмо* I. Початковий
1 - Учень (учениця) вміє писати вивчені слова. допускаючи при цьому велику кількість орфографічних помилок (8/9)**
2 - Учень (учениця) вміє писати вивчені словосполучення (6/9)**
3 - Учень (учениця) вміє писати прості непоширені речення відповідно до
комунікативної задачі проте зміст повідомлення недостатній за обсягом
для розкриття теми та інформативно насичений (6/8)**
II. Середній
4 - Учень (учениця) вміє написати листівку за зразком, проте
використовує обмежений запас лексики та граматичних структур,
допускаючи помилки, які утруднюють розуміння тексту (6/6)**
5 - Учень (учениця) вміє написати коротке повідомлення за зразком у
межах вивченої теми, використовуючи обмежений набір засобів логічного
зв’язку при цьому відсутні з’єднувальні кліше, недостатня
різноманітність вжитих структур, моделей тощо (4-5/5)**
6 - Учень (учениця) вміє написати коротке повідомлення/ листа за
зразком у відповідності до поставленого комунікативного завдання, при
цьому вжито недостатню кількість з’єднувальних кліше та посередня
різноманітність вжитих структур, моделей тощо (4-5/5)**
III. Достатній
7 - Учень (учениця) вміє написати коротке повідомлення за вивченою
темою за зразком у відповідності до заданої комунікативної ситуації,
допускаючи при цьому ряд помилок при використанні вивчених граматичних
структур. Допущені помилки не порушують сприйняття тексту у роботі
вжито ідіоматичні звороти, з’єднувальні кліше, різноманітність
структур, моделей тощо (4/4)**
8 - Учень (учениця) вміє без використання опори написати повідомлення
за вивченою темою, зробити нотатки, допускаючи ряд помилок при
використанні лексичних одиниць. Допущені помилки не порушують
сприйняття тексту у роботі вжито ідіоматичні звороти, з’єднувальні
кліше, різноманітність структур, моделей тощо (3/3)**
9 Учень (учениця) вміє написати повідомлення на запропоновану тему,
заповнити анкету, допускаючи ряд орфографічних помилок, які не
утруднюють розуміння інформації, у роботі вжито ідіоматичні звороти,
з’єднувальні кліше, різноманітність структур, моделей тощо (3/2)**
IV. Високий
10 - Учень (учениця) вміє написати повідомлення, висловлюючи власне
ставлення до проблеми, написати особистого листа, при цьому правильно
використовуючи вивчені граматичні структури у відповідності до
комунікативного завдання використовуючи достатню кількість ідіоматичних
зворотів, з’єднувальних кліше, моделей тощо (2/1)**
11 - Учень (учениця) вміє написати повідомлення, правильно
використовуючи лексичні одиниці в рамках тем, пов’язаних з повсякденним
життям. надаються при наявності несуттєвих орфографічних, які не
порушують акту комунікації (британський або американський варіанти
орфографії, орфографічні помилки в географічних назвах тощо (1-2/0)**
12 - Учень (учениця) вміє надати в письмовому вигляді інформацію у
відповідності з комунікативним завданням, висловлюючи власне ставлення
до проблеми, при цьому правильно використовуючи лексичні одиниці та
граматичні структури (0/0)** * Обсяг письмового повідомлення, його
тематика, структура, повнота розкриття змісту, лексична насиченість та
рівень граматичної компетентності наповнюваність визначаються вчителем
відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу
навчального закладу.
** Грамотність (Припустима кількість орфографічних помилок/Припустима кількість лексичних, граматичних та стилістичних помилок)