Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з історії
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з історії
Затверджені наказом МОН україни №371 від 5.05.2008 року
При оцінюванні навчальних досягнень з історії враховується:
- рівень оволодіння історичними знаннями; знання хронологічних меж
періодів, найважливіших історичних подій і процесів; визначення
характерних суттєвих рис історичних явищ і подій;
- рівень умінь групування (класифікації) фактів за вказаною ознакою, розкриття причинно-наслідкових зв’язків між подіями;
- рівень оволодіння практичними уміннями та навичками роботи з
історичними джерелами; обґрунтування власного ставлення учня щодо
історичної події, явища, діяча.
І. Початковий
1 - Учень (учениця) називає одну-дві події, дати, історичні постаті чи історико-географічні об’єкти
2 - Учень (учениця) називає декілька подій, дат, історичних постатей
або історико-географічних об’єктів; вибирає правильний варіант
відповіді на рівні «так - ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в
історії
3 - Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти про
історичну подію чи постать; впізнати її за описом; співвіднести рік зі
століттям, століття - з тисячоліттям ; має загальне уявлення про
історичну карту
ІІ. Середній
4 - Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику частину
навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані у
тексті підручника, називаючи одну-дві основні дати; показуючи на карті
історико-географічний об’єкт
5 - Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний зміст
навчальної теми, визначати окремі ознаки історичних понять, називати
основні дати; показувати на історичній карті основні місця подій
6 - Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми,
давати стислу характеристику історичній постаті, встановлювати
послідовність подій; користуватись за допомогою вчителя наочними та
текстовими джерелами історичної інформації
ІІІ. Достатній
7 - Учень (учениця) послідовно і логічно відтворює навчальний матеріал
теми, виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події
(причини, наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ та
процесів; «читає» історичні карти з допомогою їх легенди; використовує
історичні документи як джерело знань
8 - Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знання
за аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує
описані історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає
причинно-наслідкові зв’язки між ними, встановлює синхронність подій у
межах теми; дає словесний опис історичних об’єктів, використовуючи
легенду карти
9 - Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі
факти і формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними
фактами; дає порівняльну характеристику історичних явищ, самостійно
встановлює причинно-наслідкові зв’язки; синхронізує події у межах
курсу, аналізує зміст історичної карти
ІV. Високий
10 - Учень (учениця) використовує набуті знання для вирішення нової
навчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить
аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу; рецензує
відповіді учнів; порівнює і систематизує дані історичних карт;
синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії
11 - Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно та
аргументовано висловлювати власні судження, співвідносити історичні
процеси з періодом на основі наукової періодизації історії
12 - Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійно
характеризує історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них; уміє
виокремити проблему і визначити шляхи її розв’язання; користується
джерелами інформації, аналізує та узагальнює її