Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики
Затверджені наказом МОН україни №371 від 5.05.2008 року
До навчальних досягнень учнів з інформатики, які підлягають оцінюванню, належить:
- теоретична база знань: уявлення про інформацію, її властивості,
інформаційні процеси та інформаційні системи, загальні принципи
розв’язування задач за допомогою комп’ютера з використанням програмного
забезпечення загального та конкретно-предметного призначення,
формулювання проблем і постановку задач, побудову відповідних
інформаційних моделей, основи алгоритмізації і програмування, принципи
будови та дії комп’ютера, уявлення про можливості використання
глобальної мережі Інтернет, пошук потрібних відомостей.
- практичні навички: навички роботи з пристроями введення-виведення
даних, прикладним програмним забезпеченням загального і навчального
призначення – програмами технічного обслуговування апаратної складової,
операційними системами, програмами для архівування файлів,
антивірусними програмами, редакторами текстів, графічними редакторами,
засобами підготовки комп’ютерних презентацій та публікацій, табличними
процесорами, системами управління базами даних, інформаційно-пошуковими
системами, експертними системами. мультимедійними комп’ютерними
енциклопедіями, педагогічними програмними засобами для комп’ютерної
підтримки навчання з різних предметів, програмами-браузерами для
перегляду гіпертекстових сторінок, програмами для роботи з електронною
поштою та телеконференціями, пошуку потрібних відомостей в глобальній
мережі Інтернет, створення гіпертекстових сторінок тощо; навички
складання, описування та реалізації найпростіших алгоритмів і програм з
використанням різних засобів їх подання, зокрема деякої мови
програмування.
Оцінювання якості підготовки учнів з інформатики здійснюється в двох
аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями та здатність до
застосування вивченого матеріалу у практичній діяльності.
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами
діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень школярів з
інформатики, що відображено в таблиці і побудовано таким чином, що
досягнення певного рівня навчальних досягнень передбачає, що усі
вказані для попередніх рівнів знання, уміння і навички опановані учнем.
І.Початковий
1 - Учень (учениця) розпізнає окремі об’єкти, явища і факти предметної
галузі; знає і виконує правила техніки безпеки під час роботи з
комп’ютерною технікою
2 - Учень (учениця) розпізнає окремі об’єкти, явища і факти предметної галузі та може фрагментарно відтворити знання про них
3 - Учень (учениця) має фрагментарні знання при незначному загальному
їх обсязі (менше половини навчального матеріалу) при відсутності
сформованих умінь та навичок
ІІ. Середній
4 - Учень (учениця) має початковий рівень знань, значну (більше
половини) частину навчального матеріалу може відтворити репродуктивно;
може з допомогою вчителя виконати просте навчальне завдання; має
елементарні, нестійкі навички роботи на комп’ютері
5 - Учень (учениця) має рівень знань вищий, ніж початковий; може з
допомогою вчителя відтворити значну частину навчального матеріалу з
елементами логічних зв’язків; має стійкі навички виконання елементарних
дій з опрацювання даних на комп’ютері
6 - Учень (учениця) знайомий з основними поняттями навчального
матеріалу;може самостійно відтворити значну частину навчального
матеріалу і робити певні узагальнення; вміє за зразком виконати просте
навчальне завдання; має стійкі навички виконання основних дій з
опрацювання даних на комп’ютері
ІІІ. Достатній
7 - Учень (учениця) вміє застосовувати вивчений матеріал у стандартних
ситуаціях; може пояснити основні процеси, що відбуваються під час
роботи інформаційної системи та наводити власні приклади на
підтвердження деяких тверджень; вміє виконувати навчальні завдання,
передбачені програмою
8 - Учень (учениця) вміє аналізувати навчальний матеріал, в цілому
самостійно застосовувати його на практиці; контролювати власну
діяльність; самостійно виправити вказані вчителем помилки; самостійно
визначити спосіб розв’язування навчальної задачі; вміє використовувати
довідкову систему
9 - Учень (учениця): вільно володіє навчальним матеріалом, застосовує
знання на практиці; вміє систематизувати і узагальнювати отримані
відомості; самостійно виконує передбачені програмою навчальні завдання;
самостійно знаходить і виправляє допущені помилки; може аргументовано
обрати раціональний спосіб виконання навчального завдання; вільно
володіє клавіатурою
IV. Високий
10 - Знання, вміння і навички учня (учениця) повністю відповідають
вимогам державної програми. Учень (учениця) володіє міцними знаннями,
самостійно визначає проміжні цілі власної навчальної діяльності, оцінює
нові факти, явища; вміє самостійно знаходити додаткові відомості та
використовує їх для реалізації поставлених перед ним навчальних цілей,
судження його (її) логічні і достатньо обґрунтовані; має певні навички
управління інформаційною системою
11 - Учень (учениця) володіє узагальненими знаннями з предмета; вміє
планувати особисту навчальну діяльність, оцінювати результати власної
практичної роботи; вміє самостійно знаходити джерела різноманітних
відомостей і використовувати їх відповідно до мети і завдань власної
пізнавальної діяльності; використовує набуті знання і вміння у
нестандартних ситуаціях;
вміє виконувати завдання, не передбачені навчальною програмою; має стійкі навички управління інформаційною системою
12 - Учень (учениця) має стійкі системні знання та продуктивно їх
використовує; вміє вільно використовувати нові інформаційні технології
для поповнення власних знань та розв’язування задач;
має стійкі навички управління інформаційною системою у нестандартних ситуаціях