Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з основ здоров’я
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з основ здоров’я
Затверджені наказом МОН україни №371 від 5.05.2008 року
При оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з основ здоров’я
враховується знання та дотримання школярами правил збереження власного
життя і здоров’я та оточуючих.
Позитивно оцінюється кожний крок учня, спрямований на:
1) підвищення рівня знань про здоров’я і безпеку життєдіяльності,
здоровий спосіб життя, уміння використовувати здобуті знання для
зміцнення здоров’я;
2) набуття навичок, що сприяють фізичному, соціальному, духовному та психічному здоров’ю;
3) позитивне ставлення до здорового способу життя.
Всі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.
І.Початковий
1 - Учень (учениця) за допомогою вчителя може назвати окремі поняття, що стосуються здоров’я та безпеки життєдіяльності
2 - Учень (учениця) має уявлення про елементарні поняття здорового
способу життя і безпечної поведінки. За допомогою вчителя або з
використанням підручника (робочого зошита) відтворює окремі факти
навчального матеріалу
3 - Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника
(робочого зошита) фрагментарно відтворює елементарні поняття щодо
здорового способу життя.
Під керівництвом і контролем учителя епізодично виконує практичні дії, що формують безпечну поведінку.
Повторює оцінні судження інших без достатнього осмислення
ІІ. Середній
4 - Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника
(робочого зошита) дає визначення окремих понять; частково характеризує
ознаки здоров’я та безпечної поведінки; за допомогою вчителя виконує
елементарні практичні дії, пов’язані з формуванням здорового способу
життя і безпечної поведінки
5 -Учень (учениця) самостійно дає визначення окремих понять; за
допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита)
відтворює навчальний матеріал, характеризуючи ознаки здоров’я, шляхи і
методи його зміцнення та збереження життя. За допомогою інструкції та
консультації вчителя, виконує практичні дії пов’язані з формуванням
здорового способу життя і безпечної поведінки.
Повторює почуті від інших найпростіші оцінні судження щодо здорового способу життя і безпечної поведінки
6 - Учень (учениця) самостійно, але неповно відтворює навчальний
матеріал; за допомогою вчителя розв’язує прості типові навчальні
ситуаційні задачі; характеризує окремі ознаки здоров’я, наводить прості
приклади дій щодо збереження здоров’я. За допомогою інструкції та
консультації вчителя виконує практичні дії, пов’язані з формуванням
життєвих навичок щодо здорового способу життя і безпечної поведінки.
Пояснює найпростіші оцінні судження щодо здорового способу життя і безпечної поведінки
ІІІ. Достатній
7 - Учень (учениця) загалом самостійно відтворює навчальний матеріал,
розкриває суть понять; розв’язує прості типові ситуаційні задачі.
Характеризує ситуації, що містить загрозу і потребують практичних дій.
. Висловлює окремі оцінні судження про стан здоров’я, поведінку в
різних ситуаціях, свою та інших, міжособистісні стосунки
8 - Учень (учениця) самостійно відповідає на поставлені запитання; дає
порівняльну характеристику явищам і процесам, які характеризують
здоров’я. Визначає засоби, які необхідно використовувати у виконанні
практичних дій.
Обґрунтовує свої оцінні судження щодо здорового способу життя і
безпечної поведінки, спираючись на предметні знання та усталені норми
9 - Учень (учениця) відтворює інформацію, відповідає на поставлені
запитання; самостійно розв’язує стандартні ситуаційні завдання; пояснює
зміст і послідовність операцій, що входять до складу практичних дій; за
допомогою вчителя встановлює причинно-наслідкові зв’язки, робить
нечітко сформульовані висновки; свідомо приймає рішення; володіє
навичками самоконтролю
ІV. Високий
10 - Учень (учениця) обґрунтовано відповідає на запитання, передбачені
навчальною програмою курсу; самостійно аналізує і розкриває суть явищ і
процесів, що характеризують здоровий спосіб життя; узагальнює,
систематизує, встановлює причинно-наслідкові зв’язки; користується
джерелами додаткової інформації.
За допомогою вчителя розв’язує нестандартні ситуації; виконує практичні
дії щодо здорового способу життя і безпечної поведінки, формулює
висновки щодо конкретної оздоровчої діяльності; свідомо користується
правилами здорового способу життя і безпечної поведінки.
Висловлює оцінні судження про стан здоров’я власного й інших, поведінку свою та інших, міжособистісні стосунки
11 - Учень (учениця) логічно, усвідомлено відтворює навчальний матеріал
в межах навчальної програми курсу; самостійно аналізує і розкриває
закономірності явища і процесів, що характеризують здоровий спосіб
життя і безпечної поведінки, їх сутність; встановлює і обґрунтовує
причинно-наслідкові зв’язки; аргументовано переконує в необхідності
виконання дій щодо здорового способу життя і безпечної поведінки;
самостійно користується джерелами додаткової інформації;
Аналізує та обґрунтовує оцінні судження про стан здоров’я власного й інших, наслідки своїх дій, поведінку свою та інших
12 - Учень (учениця) свідомо відтворює і розуміє навчальну інформацію
за програмою курсу; може вести дискусію з конкретного питання щодо
здорового способу життя і безпечної поведінки з використанням знань
суміжних програм; самостійно оцінює та характеризує різноманітні явища
і процеси, які розкривають сутність здорового способу життя і безпечної
поведінки; самостійно користується різними джерелами інформації, у тому
числі й рекомендованими вчителем; Розв’язує проблемні завдання; володіє
здоров’язберігаючими життєвими навичками; вибирає безпечний варіант
розв’язання нестандартної ситуації; визначає мету своїх дій і знаходить
альтернативні та вибирає й обґрунтовує оптимальні шляхи її досягнення;
оцінює тимчасові та довгострокові наслідки обраного варіанту; робить
обґрунтовані висновки.
Виявляє особисту позицію щодо здорового способу життя і безпечної
поведінки. Обґрунтовує цінність набутих знань і сформованих розумових і
практичних умінь та життєвих навичок для власного здоров’я