Критерії оцінювання навчальних досягнень з економіки
Критерії оцінювання навчальних досягнень з економіки
Затверджені наказом МОН україни №371 від 5.05.2008 року
Відповідно до цілей економічної освіти оцінюванню підлягають
теоретичні знання учнів з основ теорії і вміння використовувати ці
знання у повсякденні, а саме: під час аналізу конкретних життєвих
ситуацій і прийняття рішення; розв’язання практичних завдань,
пов’язаних з економічною діяльністю людини, сім’ї, громади, держави;
проведення порівняльного аналізу економічних явищ тощо.
І. Початковий
1 - Учень (учениця) з допомогою вчителя впізнає економічні явища
побутового рівня, однослівно відповідає на конкретні питання "так” чи
"ні”, його навчальна діяльність на уроках потребує постійної
консультації і контролю з боку вчителя
2 - Учень (учениця) з допомогою вчителя розпізнає одне із кількох запропонованих явищ, символів,
понять побутового рівня, формул, виділивши їх серед інших, однослівно
їх називає; відтворює деякі факти побутового рівня; із допомогою
вчителя вміє використати знання з математики для розв’язку найпростіших
побутових розрахункових завдань
3 - Учень (учениця) з допомогою вчителя однослівно відповідає на
питання, відтворює незначну частку теми в тому вигляді і в тій
послідовності, в якій вона була представлена на попередньому уроці;
вміє при постійному контролі і допомозі вчителя виконати розрахункові в
одну дію задачі побутового рівня; в тестових завданнях співвіднести
категорії, явища та їх властивості
ІІ. Середній
4 - Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює словами, близькими до
тексту підручника, означення економічних термінів, правил, законів;
частково відтворює текст підручника, у процесі відповіді допускає
окремі видозміни навчальної інформації, ілюструючи відповідь
прикладами, що наводив вчитель; вміє виконати задачу в одну дію за
відомою формулою і усно її пояснити; правильно обрати і використати
необхідні математичні формули
5 - Учень (учениця) з допомогою вчителя дає правильне визначення
окремих економічних понять, правил, законів; словесно описує економічні
явища, вказує на деякі їх властивості; відтворює всю тему або її
основну частину, ілюструючи відповідь власними прикладами; учень
(учениця) вміє правильно виконати завдання в одну дію, оформлюючи її
без висновків; за інструкцією і з допомогою вчителя намагається
розв”язати обчислювальні або графічні задачі у дві дії з простим
обґрунтуванням результату
6 - Учень (учениця) відтворює тему відповідно до її викладу в
підручнику, ілюструючи власними прикладами; розкриває суть економічних
понять, формул, законів, допускаючи у відповідях незначні неточності;
намагається співвіднести економічні явища з їх характеристиками
застосовувати окремі прийоми логічного мислення (порівняння, аналіз,
висновок); вміє правильно розв’язувати задачі на дві дії, при потребі
звертаючись за консультацією до вчителя, робить правильні висновки;
може здійснити частковий аналіз і порівняння економічних явищ
побутового рівня; прийняти рішення щодо власних економічних інтересів і
обгрунтувати його
ІІІ. Достатній
7 - Учень (учениця) без помилок відтворює зміст теми, наводячи власні
приклади; правильно розкриває суть економічних понять, формул, законів;
вміє самостійно розв’язувати типові економічні графічні і розрахункові
задачі в одну – дві дії та вирішувати якісні економічні завдання:
робить аналіз, порівняння, висновки, при потребі звертаючись до
вчителя; користується математичними знаннями для розв’язання
економічних задач
8 - Учень (учениця) володіє навчальною інформацією, яку вміє
аналізувати, узагальнювати і систематизувати; аргументовано відповідає
на поставлені питання і намагається відстояти свою точку зору; вміє
користуватися економічними законами для розв’язування задач; будувати і
читати графіки; відбирати необхідну додаткову інформацію для
розв’язування типових завдань; аргументовано, посилаючись на закони,
правила, формули, пояснювати деякі економічні процеси, що відбуваються
в особистому житті та житті родини
9 - Учень (учениця) вільно володіє навчальним матеріалом, наводить
аргументи на підтвердження своїх думок; може з допомогою вчителя
відповідати на питання, що потребують знання кількох тем; вміє
самостійно розв’язувати типові завдання, виправляти допущені помилки;
використовувати різні джерела інформації, користуватися статистичним
матеріалом; знаходити і висвітлювати практичне значення економічних
знань для окремої особи, родини
ІV. Високий
10 - Учень (учениця) вільно володіє темою, має ґрунтовні економічні
знання; відповідає на питання, що потребують знання кількох тем; оцінює
окремі нові факти, явища, ідеї; судження його логічні і достатньо
обгрунтовані; узагальнює і систематизує матеріал в межах навчальної
теми; самостійно визначає окремі цілі власної навчальної діяльності;
ілюструє свою відповідь схемами, графіками, прикладами з життя;
проводить самоперевірку виконаної роботи; може з найпростішим
обґрунтуванням пояснити розв’язування завдань підвищеного
(комбінованого) рівня
11 - Учень (учениця) має системні знання з економіки; вміє керуватися
економічними законами, які впливають на прийняття рішень, прогнозувати
соціальні наслідки прийнятих рішень; прогнозувати поведінку окремих
людей, груп населення в різних типах економічних систем; знаходити
оригінальні (нестандартні) підходи до розв’язання економічних проблем і
завдань; порівнювати економічні умови в різних країнах, регіонах;
пояснювати розв’язок завдань підвищеного або комбінованого рівня
12 - Учень (учениця) глибоко розуміє економічні закони і категорії в
межах навчальної програми; подає ідеї згідно вивченого матеріалу,
робить творчо обґрунтовані висновки; визначає порядок особистої
навчальної діяльності, самостійно оцінює її результати; вміє
сформулювати економічну проблему і запропонувати шляхи її вирішення;
вести дискусію з конкретного питання; розв’язувати і пояснювати
розв’язки задач високого рівня складності; аналізувати економічні і
соціальні явища, користуючись відповідними документами (законами,
постановами, указами тощо)