Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з географії
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з географії
Затверджені наказом МОН україни №371 від 5.05.2008 року
Оцінюючи навчальні досягнення учнів з географії, необхідно враховувати:
- правильність і науковість викладення матеріалу, повноту розкриття
понять і закономірностей, точність вживання географічної та
картографічної термінології;
- ступінь самостійності відповіді;
- логічність, доказовість у викладенні матеріалу;
- ступінь сформованості інтелектуальних, загальноосвітніх, специфічних
умінь (робота з картографічними, статистичними та іншими додатковими
матеріалами).
I. Початковий
1 - Учень (учениця) розрізняє окремі географічні явища чи об’єкти (гори
і рівнини, суша і океан, село і місто, галузь і т.д.) та з допомогою
вчителя знаходить їх на карті
2 - Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює окремі факти на
елементарному рівні, розрізняє один або декілька запропонованих
географічних об’єктів та з допомогою вчителя намагається знайти їх на
карті
3 - Учень (учениця) дає нечіткі характеристики географічних об’єктів;
за допомогою вчителя знаходить їх на карті, може самостійно розрізнити
окремі географічні поняття
II. Середній
4 - Учень (учениця) частково відтворює текст підручника, дає нечітке
визначення основних понять і термінів за допомогою вчителя. Називає,
відповідно до теми конкретного уроку, компоненти географічної оболонки
та складові господарства; повторює за зразком практичну роботу; під час
відповіді намагається користуватися географічною картою
5 - Учень (учениця) відтворює частину навчального матеріалу без
розкриття причинно-наслідкових зв’язків, описує географічні об’єкти чи
явища за типовим планом. Намагається робити висновки без підтвердження
їх прикладами; частково володіє обов’язковою географічною номенклатурою
6 - Учень (учениця) самостійно дає більшість визначень, передбачених
темою уроку, відтворює значну частину вивченого матеріалу у
відповідності з його викладом у підручнику. На середньому рівні володіє
географічною номенклатурою та картою
III. Достатній
7 - Учень (учениця) має достатні географічні знання і застосовує їх для
вирішення стандартних ситуацій. Має цілісне уявлення про природні та
суспільні явища, вміє вести спостереження за навколишнім середовищем;
достатньо володіє картографічним матеріалом
8 - Учень (учениця) засвоїв основні уявлення, поняття і категорії
географічної науки про Землю та господарську діяльність людини.
Застосовує здобуті знання на практиці, використовуючи прийоми аналізу
статистичних даних про господарство і населення, показує їх зміну у
часі. Вміє наводити приклади взаємодії людини і природи; знає
обов’язкову географічну номенклатуру
9 - Учень (учениця) на достатньому рівні володіє навчальним матеріалом,
може застосовувати його для виконання практичних робіт; має чіткі
уявлення про компоненти природи і просторову організацію господарства;
пояснює причинно-наслідкові зв’язки в природі і господарстві; майже
безпомилково працює з картографічним матеріалом
IV. Високий
10 - Учень (учениця) усвідомлює сучасну географічну картину світу,
здійснює оцінку певних процесів та явищ, передбачених навчальною
програмою; пояснює прикладне значення географічних знань, дає
розгорнуту відповідь, відбирає необхідні знання; вільно застосовує
більшість географічних понять та може їх класифікувати; добре володіє
картографічним матеріалом
11 - Учень (учениця) має глибокі знання про об’єкт вивчення, застосовує
наукову термінологію, аргументує свої твердження і висновки, вміє
працювати з рекомендованими вчителем джерелами географічної інформації;
на високому рівні аналізує та використовує картографічну інформацію
12 - Учень (учениця) володіє грунтовними географічними знаннями у межах
вимог навчальної програми, висловлює та аргументує власне ставлення до
різних поглядів на об’єкт вивчення; самостійно аналізує природні та
суспільні явища, робить відповідні висновки і узагальнення; здатний
розв’язувати проблемні завдання; вільно володіє картографічною
інформацією та творчо її використовує