Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з природознавства
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з природознавства
Затверджені наказом МОН україни №371 від 5.05.2008 року
При оцінюванні навчальних досягнень з природознавства враховується:
- засвоєння на рівні вимог навчальної програми знань про об’єкти і
процеси, що відбуваються у природі, сформованість понять про системи
живої і неживої природи;
- сформованість елементарних умінь та навичок до спостереження, опису, експерименту.
I. Початковий
1 - Учень (учениця) з допомогою вчителя може розпізнати і назвати окремі тіла природи, має уявлення про предмет, який вивчає
2 - Учень (учениця) з допомогою вчителя і користуючись підручником або
робочим зошитом може знайти необхідні визначення наукових понять
3 - Учень (учениця) з допомогою вчителя або підручника наводить
приклади окремих явищ природи, фрагментарно описує їх; спостерігає за
дослідами, що їх виконують інші учні
II. Середній
4 - Учень (учениця) з допомогою вчителя, підручника або робочого зошита
відтворює незначну частину навчального матеріалу; дає визначення
окремих понять, фрагментарно характеризує явища природи; частково
здійснює фенологічні спостереження, виконує прості досліди без опису їх
результату
5 - Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює значну частину
навчального матеріалу на рівні тексту підручника; дає визначення
окремих понять, не пояснюючи їх; здійснює фенологічні спостереження,
результати окремих із них заносить до щоденника спостережень, з
допомогою вчителя проводить прості досліди, намагається їх пояснити
6 - Учень (учениця) самостійно відтворює частину навчального матеріалу
на рівні тексту підручника; з допомогою вчителя відповідає на окремі
запитання; характеризує явища природи, у відповідях допускає помилки;
здійснює фенологічні спостереження, частково робить записи їх
результатів в щоденнику спостережень, з допомогою інших учнів виконує
досліди, але дати їх пояснення не може
ІІІ. Достатній
7 - Учень (учениця) самостійно відтворює більшу частину навчального
матеріалу; відповідає на окремі запитання; наводить власні приклади,
розкриває властивості тіл природи, допускаючи у відповідях неточності;
здійснює фенологічні спостереження, робить неповні записи в щоденнику
спостережень, з допомогою вчителя проводить досліди, пояснює з окремими
неточностями їх суть
8 - Учень (учениця) самостійно відтворює навчальний матерiал;
відповідає на поставлені у підручнику чи вчителем на уроці запитання,
порівнює явища та тіла живої та неживої природи, встановлює відмінності
між ними; здійснює фенологічні спостереження, робить записи в щоденнику
спостережень, виконує досліди, пояснює їх суть
9 - Учень (учениця) демонструє достатнє засвоєння навчального матеріалу, відповідає на запитання;
розв’язує стандартні пізнавальні вправи;
здійснює фенологічні спостереження і робить повні записи в щоденнику
спостережень, проводить досліди в школі та вдома, пояснює їх результати
ІV. Високий
10 - Учень (учениця) вільно, усвідомлено відтворює матеріал,
встановлюючи зв’язки з раніше вивченим; вільно відповідає на запитання;
аналізує і розкриває суть явищ природи, узагальнює, систематизує знання
на основі вивчених закономірностей та понять; регулярно здійснює
фенологічні спостереження і робить записи в щоденнику спостережень,
проводить досліди, обґрунтовано пояснює їх результати
11 - Учень (учениця) логічно і повно розкриває вивчений програмовий
матеріал; аналізує і розкриває взаємозв’язки між живою і неживою
природою на основі загальних закономірностей та зображає їх схематично;
усвідомлює значення охорони навколишнього середовища; ретельно виконує
фенологічні спостереження і робить записи з малюнками, графіками в
щоденнику спостережень, проводить досліди, зіставляє їх результати
12 - Учень (учениця) виявляє міцні й системні знання програмового
матеріалу; виконує фенологічні спостереження, робить обґрунтовані
записи в щоденнику спостережень, проводить досліди, оформляє їх
результати