Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з фізичної культури
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з фізичної культури
Затверджені наказом МОН україни №371 від 5.05.2008 року
При оцінюванні навчальних досягнень учнів основної групи за
показником навчального нормативу визначають рівень навчальних досягнень
(низький, середній, достатній, високий), а потім за технічними
показниками виконання рухової дії та теоретичними знаннями виставляють
оцінку в балах (таблиця).
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета; розрізняє та виконує відповідно до вимог лише елементи фізичних вправ
Низький - 1
Середній - 2
Достатній - 3
Високий - 4
Учень (учениця) виявляє розуміння основних положень навчального
матеріалу, наводить приклади; техніка виконання фізичних вправ має
незначні відхилення від встановлених вимог, які аналізуються та
виправляються з допомогою вчителя
Низький - 5
Середній - 6
Достатній - 7
Високий - 8
Учень (учениця) володіє узагальненими, міцними знаннями з предмета;
має достатню тактичну підготовку для виконання навчальних завдань; має
системні навички техніки виконання фізичних вправ, що відповідають
встановленим вимогам
Низький - 9
Середній - 10
Достатній - 11
Високий - 12
На сучасному етапі, з метою формування позитивного ставлення учнів
до занять фізичною культурою та підвищення рівня їх рухової активності,
оцінювання навчальних досягнень з фізичної культури має здійснюватися в
особистісно-зорієнтованому аспекті. В основу особистісно-зорієнтованого
оцінювання покладаються: особисті досягнення школярів на протязі
навчального року; активна робота учнів на уроках фізичної культури;
залучення учнів до занять фізичною культурою в позаурочний час; участь
у змаганнях всіх рівнів. На основі зазначених показників вчителям
рекомендується застосовувати різноманітні системи нарахування
«бонусних» балів. Зазначені системи корекції оцінювання мають
погоджуватися педагогічною радою школи.
Під час оцінювання необхідно:
- здійснювати індивідуальний підхід, тобто створювати для учня умови,
які відповідають особливостям його розвитку, рівню фізичного
підготовленості, стану здоров’я;
- конкретизувати завдання, визначене змістом даного уроку, за яке учня буде оцінено;
- застосовувати гласність оцінки (своєчасно інформувати учня про оцінку з коротким аналізом виконання учнем рухової дії).